28 Şubat 2007

Commodore 64.. Efsane geri döndü..

1987 kışıydı, biz İstanbul'daydık ve hayatımda gördüğüm en inanılmaz kar yağmıştı. Kar seviyesi o kadar fazlaydı ki, karları mağara gibi oyup içlerine girebiliyorduk.

İşte o zamanlarda Commodore 64 alınmıştı bana. Dünyanın en zevkli oyunlarını oynadım yıllarca River Raid'den başlayarak.

Bugün kendime yine C64 aldım, ama bu sefer ne kaseti var, ne de kafa ayarı. Adamlar sadece bir joystick yapmış, tv'ye bağlıyorsun, Commodore'nin o mavi "Ready" yazan ekranı çıkıyor, sonra kendi kendine "Load" yazıyor ekrana ve oyunlar başlıyor. Kötü yanı oyun sayısı sınırlı, 30 tane var sadece. Ama zamanında çok çok severek oynadığım oyunlar var:

Jumpman Junior
PitStop 2
Summer Games
vs..
(Ah bi de Aztec Challange ve Emyln Hughes Soccer olsaymış.. Bi de, bi de Microprose Soccer)

İşin diğer bir kötü yanı alet sırf joystick olduğundan, oyun sırasında joysticki kırmamak gerek. Bu yüzden sürekli ve hızlıca sağ-sol yapmam gereken oyunlarda pek başarılı olamadım, aleti ilk günden kırmayayım tedirginliğiyle..

PlayStation2 biraz mahsunlaştı ama ne yapalım onun da haberi olsun, saygıda kusur etmesin..

Efsane geri döndü..

2 yorum:

melf dedi ki...

yaa ben de o aletten almayı bayağı bir düşündüm ama eski commodore'un yerini tutmaz demiştim. Sen biraz oyna da alicim, güzelse söyle bize de, alalım koyalım bir köşeye. bu arada river raid, emlyn hughes soccer, the last ninja gerçekten efsane oyunlardı.

Anonymous dedi ki...

[B]NZBsRus.com[/B]
Skip Sluggish Downloads Using NZB Downloads You Can Easily Search Movies, Games, Music, Applications and Download Them @ Electric Speeds

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]NZB Search[/B][/URL]