10 Temmuz 2007

The Verve Return 2007

Dün uzun zamandır bakmadığım bir mail kutusunu kontrol ederken şöyle bir mail gördüm:

The Verve Return 2007

Önce biraz afalladım, "noluyo lan, bu ne biçim spam" falan dedim ama sonra mailin yıllar önce üye olduğum Verve resmi sitesinden geldiğini görünce içimi inanılmaz bir sevinç kapladı.

The Verve 90'ların süper eğlenceli Britpop zamanının çok göz önünde olmasa da, geri plandaki en sağlam grubudur belki de (Britpop'a girer mi girmez mi orası tartışılır). 1997 diyince insanın aklına müzikle ilgili iki şey gelir: OK Computer ve Urban Hymns. Hatta Britpop'un temel albümü "(What's the Story) Morning Glory?"nin albüm kitapçığında şöyle yazar:

Cast No Shadow is dedicated to the genius of Richard Ashcroft


Grup dağıldığından beri Ashcroft 3 solo albüm çıkardı, bence o albümlerde de çok güzel şarkılar vardı ama hiç biri the Verve gibi olamadı tabi. Özellikle Break the night with colour benim için çok özeldir:


Şimdi Deli Richard ve arkadaşları (süper-mega gitarist Nick McCabe'in adı geçmezse ayıp olur) yeni albüm kayıtlarına başlamakla kalmamış, sonbahara birkaç konser bileti satmaya bile başlamış. Konserler anında sold-out olmuş tabi ki, neyse konsere gitme imkanım zaten yok da, yeniden didişmeseler de cidden çıksa bari albüm.

Urban Hymns'in üzerinden 10 yıl geçmiş. Bi ara hep bu albümü dinleyerek uyurdum, bu şarkı da (Sonnet) albümün 2. şarkısı olduğundan genelde bilincim yerindeyken dinlerdim. Genelde Rollin People'ın sonundaki deli gitar kısımlarında uyumaya geçerdim ki, ondan sonraki şarkılar insana çok güzel garip rüya soundtracki zaten.

Hiç yorum yok: